lindamagganpersson.blogg.se

Dagens rätt

Publicerad 2012-08-27 17:40:11 i Allmänt,

Det här är vad jag åt till middag idag. Det är en rätt som är god och går mycket fort att göra. 
 
Kyckling med varm paprika och lök. Till det hade jag en "vanlig" sallad, ruccola och cream fraich.
 
Gör såhär: 
 
1. Strimla kycklingen och krydda den med valfri krydda (jag hade vitpeppar och salt). 
2. Bryn kycklingen i en stekpanna tills den är nästan helt genomstekt. 
3. Skär rödlök och paprika till långa strimlor och ha ner det bland kycklingen. Låt stekas på medelvärme tills paprikan är mjuk. 
4. Servera tillsammans med en sallad (jag hade isbergssallat, tomat, gurka, majs och paprika eftersom det var kvar sen i går), ruccola och lite gräddfil eller cream fraich.
 
(jag är inte den bästa på att ta kort nej)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Persson

Jag heter Linda Persson och är 18 år gammal. Jag ska börja tredje året på gymnasiet, där jag läser djurvård. Den här bloggen gjorde jag främst för att få skriva av mig lite om vad som händer i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela